Wyjście z półrocznego trójkąta

Last update 03.06.2016
Domknięcie formacji
   Czteromiesięczna stabilizacja od ostatniego szczytu uformowała nam trójkąt symetryczny z tendencją zwyżkującą. Nie jest to nic nowego bo zazwyczaj po tak dużych ruchach trwa w tej formie wygaszanie nastrojów. Cały trójkąt zmieścił nam się idealnie w wachlarzu wzrostowym z ostatniego dołka na poziomie 220$ (Rys.1). Obecnie widzimy już wyjście górą, i można się jeszcze spodziewać stabilizacji na poziomie ostatniego szczytu przez tydzień. Potem nastąpi zdecydowany atak i wspinanie w okolice 600$. Nie będzie to nazbyt entuzjastyczne bo problemy developerów dotyczące przyszłości BTC pozostają wciąż nierozwiązane. Jest jednak pewne, że w Lipcu nastąpi spadek nagrody dla górników o połowę, więc teoretycznie kurs powinien być 2x większy od średniej ostatniego roku (jakieś 300$). W Lipcu powinniśmy już osiągnąć maksymalny pułap i do jesieni stabilizować kurs.

Rys.1. Najbliższy okres BTC
24 kwiecien

Sprawa Altcoinów
   Jeśli chodzi o alternatywne kryptowaluty to zwracam jedynie uwagę na młodszego brata Litecoina i Islandzkiego Auroracoina. LTC wygląda na bardzo niedowartościowanego i to tu spodziewam się ruchu na parze BTC/LTC, osiągamy poziom historycznego minima i wykres jest tak płaski, że niema gdzie spadać. Spodziewałbym się ataku jak w czerwcu rok temu.
   Co do AUR to przeżywa on ponownie rozkwit, projekt reanimowano dołożono kilka nowości, reklama w mediach, nowe portfele itp. Kurs w trzy miesiące skoczył 10-krotnie z kapitalizacji 250 tys. do 2,5 mln $. Zwiększony popyt dodatkowo wynikł z zamieszania premiera Islandii wokół afery Panama Papers. Protesty powróciły a sam premier podał się do dymisji, planowane są przyśpieszone wybory na jesieni. Jak będzie wyglądała przyszłość naszej kryptowaluty, czy projekt się przyjmie, czy to tylko chwilowa bańka trudno odgadnąć. Moim zdaniem rząd nie zaakceptuje jej będzie wolał wydać własną na innych zasadach dystrybucji. Jednak jako równoległa waluta ma całkiem spore szanse zaistnieć, a jej kapitalizacja spokojnie dojdzie do 100 – 200 mln $.

Sprawa global resetu
   Na giełdach nie widać trwałej bessy, bardziej jej odreagowanie. Wygląda na to, że globaliści zrezygnowali z doktryny szoku i aby wyjść z zagrożenia długu postanowili go zadrukować. Pozostawiają stopy procentowe wciąż na poziomie zerowym lub ujemnym i realizują stopniowe przyśpieszenie dodruku. Sporo część kapitału trafia na giełdy i wykup własnych obligacji, przyjęto strategię by przeżyć jak najdłużej a za wszystko zapłacą obywatele inflacją rzędu 8% rocznie. Fakt jest faktem rynek i tak musi powrócić do równowagi. Ciężko przewidzieć datę głębszego kryzysu jest on mocno opóźniony, wyraźnym znakiem będzie dopiero podniesienie stóp i upadek kilku banków, dalej pójdzie lawinowo.

Update 18.05.2016
   Minął niespełna miesiąc od ostatniego wyjścia z 8 miesięcznego trójkąta. Górną barierą okazał się znowu próg 460$, nastąpiła korekta na poziomie wachlarza a potem stabilizacja z ponowną próbą złamania tej bariery. Mieliśmy trzy podejścia za każdym razem wyjście górą było nieudane. W efekcie mamy kolejny trójkąt miesięczny który kończy się za 2 dni, na razie nie ma siły na te 600$. Wszyscy widzą obecny krytyczny moment na Huobi, według mnie niestety wypadniemy dołem i uformujemy większy trójkąt, który potrwa do 10 czerwca. Pozostaje czekać bez pozycji, na spodku można trochę poshortować i zapuścić longa na dole szpilki.

Rys.2. Krytyczny moment wyjście za 2-3 dni
18 maj

Update 03.06.2016
   Jak wiemy na BTC wypadliśmy nie znacznie dołem jednak szybko powróciliśmy do szczytu trójkąta odbijając się od krawędzi półrocznego wachlarza wzrostowego i w końcu przebiliśmy barierę 450$. Dotarliśmy do kolejnej bariery 550$ który stanowi pierwszy promień 2 letniego bliźniaczego wachlarza korekcyjnego (Rys.3). W efekcie mamy małą korektę do poziomu liczby fi czyli 61,8%, kilku dniowy boczniak i wypełnianie kolejnego lokalnego trójkąta zwyżkującego. W ciągu tygodnia powinniśmy ponownie zaatakować oczekiwany przez większość traderów poziom 600$ wynikły ze spadku nagrody dla górników. Górny poziom jaki tym razem nas ogranicza to okolice 650-700$ po nim nastąpi stabilizacja aż do jesieni i być może pod koniec roku próba przebicia tej bariery. Wyłamanie się górą z 700$ otworzy nam 2 letnie trend wzrostowy i nowe ATH. Idąc w drugą stronę pesymistyczną na spadek poniżej 400$ w tym roku dałbym co najwyżej 5%.

Zmienne jakie mogą wpłynąć na wzrost kurs:
Listopad wybory USA wraz z nowym prezydentem Trumpem niepewność i ucieczka kapitału z giełd, problemy płynności banków, bail-in, początek oczekiwanego kryzysu. Jednak należy pamiętać ze wciąż nie został rozwiązany problem z przepustowością sieci, a to skutecznie blokuje napływ nowych inwestorów i użytkowników.

Rys.3. Kontynuacja rocznego trendu wzrostowego
3 czerwcaj

One comment

1. Zrealizowaliśmy założenia na btc-e, pozycje long otwarte na poziomie 300$ i 450$ zostały zamknięte. 700$ jak wcześniej pisałem jest dla mnie zbyt silnym oporem by ciągnąć to dalej.
    Choć z drugiej strony dopiero takie wzrosty przyciągną wielu nowych spekulantów którzy zechcą się przejechać jeszcze przez jakiś czas na fali. Aż do momentu podziału nagrody mają jeszcze 26 dni. Puki co pozostaje z boku, najbardziej spodziewałbym się teraz bull trapa na 720$ i sromotny zjazd.